22 Mac 2013

Pengembaraan epik. day 1.5

Latar belakang masa:10.30 malam
Latar belakang tempat: kapal terbang. Altitude 80k feet.
Latar belakang watak: aku. Seorang makcik indon dan 2 anak kecil.

Dan mereka bertiga merupakan jiran seat aku di flight tersebut.

Bila masuk cabin baru aku sedar seat aku nombor 4c. Oh baiknya air asia dia bagi aku hot seat kaler merah.

"Good boy air asia. Good boy"

Sedang aku puji dalam bahasa inggeris tu lah tiba2 3 orang anak beranak tu minta permisi mahu masuk ke seat 4a dan 4b.

Lantas pujian dalam bahasa melayu aku tadi berubah kepada munajat kepada tuhan menggunakan bahasa ibunda.

"Ya tuhan jangan lah budak ni menangis. Amiin"

Dipendekkan cerita. Munajat tadi berubah kepada

"Diamlah baby woiiii!"

*serius entry ni lebih menarik dengan gambar sekali. Tapi aku malas nantilah guna letop baru bubuh*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...