14 Januari 2011

melayu mudah lupa..banjar juga

latar tempat:kelas kafa,surau al-Firdaus
latar masa:antara maghrib dan isya'
latar masyarakat:dunia kanak kanak riang dan innocent

sila ikuti perbualan yang telah ditokok tambah di bawah dengan menekan read more




student:abang,can u tell us about islamic history for today??
ustaz alwasim[ofkos aku..haha]:oit!!blog aku pakai BM la..
pelajar:ok2..saya mencadangkan abang bercerita mengenai sejarah hari ini..
[part tadi tu rekaan aku jak..]
aku:ok..kita cerita pasal..aaaaa....pasal....aaaaaa
tak paya lah..kta buat khat la hari ni..camne?.ok ka??


perasan ataupun perasaan..lepas aku spm mana ada aku ingat lagi pasal sejarah ni..lagi la sejarah islam..kalau setakat siapa nama bapa nabi aku taw la jawab..tapi kalau kisah nabi lain??khalifah arrasyidin??dah la aku  ni memang spisis manusia yang tak pandai menghafal..ntah spm ni camana la sejarah aku..masa PQS awal2 lagi give up tamaw baca pasal 2...

jadi untuk mengelakkan otak kita ini berkarat..ada beberapa petua khurafat untuk diamalkan

1.untuk mengelakkan berkarat,kita perlu saluti otak kita dengan elemen yang mempunyai elektropositively charge lebih dari otak kita..
dedicated kpd cuwah UMB kerana inspire lawak ini..(ok aku tipu..dia bkn stakat inspire tapi menggubal ayat ini)(tapi korang tak perlu risau tentang otak dia pasal otak dya pakai argon(noble gas)(otak siapa kena wat guna ethanol??)

2.oleh kerana anda disyaki memakan terlalu banyak semut..oleh itu anda dinasihatkan untuk mengimbangi diet tidak seimbang itu dengan memakan madu pula..makan madu ok bukan memadukan atau bermadu..tidak digalakkan sama sekali memakan lebah jika anda terlalu kempunan dengan madu

3.kurangi melawat laman yang tidak memberi manfaat dan dikhuatiri memesongkan tajwid anda seperti ultralukman.blogspot.com

4.aku suda tiada idea maw tulis apa pasal ini baru entri pertama..suda maw bagi ceramah..kalau betul takapa juga[cantik ka teknik rhyme saya??haha]


ultraman jepun sebenar cakap

jika anda tiada madu sila jilat gambar di bawah..ataupun lebih tepat lagi jilat screen kompute anda
nampak sedap kan??

p/s: tapi point dia mudah jak..aku mula lalai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...