10 Januari 2012

pindah. terpindah. dipindahkan. pindah memindah

amende punya tajuk pun aku ta tahu nak letak *peluh besar*

perpindahan nabi muhammad SAW yang super-duper-osem seribu empat ratus tahun lalu dinamakan 'hijrah' . term hijrah untuk perubahan tempat mati di masa itu.

baru-baru ni budak-budak daripada cfs nilai pindah ke kampus pj. orang asli pj pulak tetap disini mempertahankan tanah pj. itu bukan dinamakan hijrah. itu hanya pindah kampus.

tapi yang dinamakan hijrah kali ni adalah apabila kita bersama membuat perubahan kepada diri sendiri. dari semua aspek. kerana makin ramai kita ertinya makin besar jaringan kasih akan bertaut *wink wink rasa geli disini*
f3.5 - 1/30sec. - iso450

apabila makin ramai kita bukan hanya bermaksud makin ramai di kafe ukc, tapi makin besar bulatan gumbira yang kita boleh bina. makin ramai kita bukan hanya bermaksud kita hanya boleh conquer pasar malam dan mid valley. tapi kita boleh sama-sama membuat sesuatu yang amat osem.

masa itu baru kita semua layak digelar berhijrah *senyum*

dah lah kawan-kawan. jangan lah nak ortodoks sangat. kadang-kadang kita perlu terima perubahan. yang orang asli perlu terima budak nilai dengan tangan yang terbuka. yang nilai perlu mendepakan tangan jugak dalam masa yang sama. lalu berpeluk. ehem, bukan untuk jantina berlawanan ya. *batuk kering*

dan hari ni ramai je pakai purdah waktu aku jalan-jalan tadi. itu adalah pemandangan yang amat-amat kewl dan osem!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...