19 April 2011

kali ini aku berimaginasi dengan blog pula

tidak lengkap rasanya sinetron imaginasi aku bersama teman wanita kelmarin..jadi aku cuba berimaginasi bersama blog pula..

apa yang aku cuba reka dalam imaginasi aku begini;

blog itu adalah wadah untuk mencari ilmu,menabur ilmu dan berkongsi ilmu..

reblogging is not content


definasi ni mungkin membawa contoh medan yang agak besar..contohnya bila seseorang itu tidak faham akan sesuatu..maka dia akan tujukan dalam blognya (atau alat lain) tentang ketidakfahamannya agar pembaca secara tidak langsung dapat menjawab soalan itu dalam ruangan komen atau di entry si pembaca..dan proses ini berlaku secara berterusan sehingga membuat putaran penuh;yang mana situasinya mudah,situasi menang-menang..(aku tahu ayat ni lari tema)

andaikata aku tidak faham apa itu pemejalwapan??

atau apa itu asid hidroklorik??

atau apa itu pembelauan ??

atau apa itu faraid??

atau apa itu mamnu' minas sorf??

atau apa itu beromen dan mengawan??

lalu ilmu itu dapat dikongsi lalu semua mendapat manfaat..kerana kau tahu apa yang aku tidak tahu dan kau beritahu apa yang aku tidak tahu..

kita bukan cari follower kita bukan cari populariti..kita punya tanggungjawab yang harus diunasi


paradigma kau tidak berganjak,jangan serkup akal budak

(jangan scroll lagi kebawah..entry ini sudah tamat...ya,.malam ini entri lebih pendek)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...