14 April 2011

antara aku, kau, dan waranty kedai

(eh ada button like plak kat atas nih...cuba tekan)

beli handphone baru,..guna habis habisan,..rosak..nasib baik ada waranty

entry ini amat berani:kepada kakak2 dan abang saya..sila abaikan kisah hidup ini..diharap jangan putus2 untuk memberi sumbangan kepada insan ini

dua minggu ni mmg minggu yang membuatkan hidup aku haru biru..(haru biru adalah blue sadness mengikut google translate..x caya korang test laa..)mula2 xperia x10 aku buat masalah..,pastu keta kancil biru sport specs tu pun wat masalah..walaupun mengikut kajian saintifik oleh mekanik bukan doasa aku tapi aku masih ada perasaan besalah ok!..pastu pulak henfon samsung bersama2 sim card u.o.x tu plak melenyapkan diri..nasib baik ada waranty

pastu amik sim card baru kat celcom,sampai rumah terus cek ballance,..rm0.03..pandai orang yang guna tu ek..dya taw tuhan suka kat nomor ganjil,..tulah pasal dya tinggalkan angka ganjil gak dalam kredit sim tu..isk3..nasib baik ada gak kredit..

pastu dah amik balik pun xperia tu dari kedai..rosak yang sama masih ada..ntah apa kedai tu buat tapi penyakit sama masih ada..esok gak aku pegi balik kedai tu dan wat full cek ngan charger dan kabel sekali..nasib baik ada waranty



lepas ni aku 'macam' maw beli dslr..aku dah siap siaga dah wat survey untuk dslr tu..semua dah redi..tapi terus aku tepikir,..mampu kah aku jaga kamera besar tu??atau nasib kamera tu pun akan jadi sebijik cam barang2 lain d bawah seliaan dan tanggungjawab aku??

imbas kembali,sila tekan read more untuk mengaibkan aku





dulu aku pernah dapat mp3 dari kakak aku,..guna dalam masa lebih kurang sebulan sambil pegi indon pastu rusak..tapi tiada waranty

dulu penah gak dapat henfon dari kakak2 dan ummi aku..sagem model apa ntah,motorolla v220i,nokia 6600,se w320..semua dah terlentang terkapar kapar di pembaringan mereka di meja kat bilik aku..itu semua tiada waranty

pastu aku beli henfon sendiri(kononnya ada kesedaran sivik tuk berdikari..,padahal duit tu dari umi aku jugak)..sony ericsson k850i,..dalam masa setahun..screen handphone tu bergelap,..kita support erth hour sejam jak dalam setahun henfon tu boleh support 24/7,..pastu terus aku let go balik,..pun tiada waranty

lepas ni insyaAllah nak beli leptop pulak,..dan aku masih lagi x pecaya gan diri sendiri tuk jaga letop tu..,harap2 lah ada waranty yang lama



katakanlah hari ni iman aku down..merundum(ceh..cam aku tahu plak..bukan ada speedometer pun jadi indicator iman ni)..jadi apa yang perlu aku buat??

betul kata korang..repair!!hek eleh..korang kata senang laa..kalo hati dah busuk berbau nak repair cemana lagi??ni kalau kereta kena general overhaul kos bukan murah nih..kalo kompite bukan setakat leh format jak..tepaksa nak cuci balik motherboard n upgrade apa yang patut..kos??mahal bebeh!!

di sinilah perlunya kita buat waranty untuk iman kita,..kalau henfon korang kena bayar extra +- rm50 untuk extend waranty atu amik waranty original,..kalo letop korang kena add on rm 100 tuk extend 2 tahun waranty..kalau kereta pulak..eh sudah sudahla lukman ko becakap tentang dunia nih!!mulut ko xde waranty kah lukman??

jadi waranty tuk iman kita pulak adalah amalan2 yang korang rasa kecik2 tu..x mahal pun xpaya nak cari zitron avaxx segala...cukuplah amalan yang kecik2 dan biasanya kena anggap remeh tu..

lagipun korang(merujuk kepada manusia berstatus seperti aku;penganggur yang bukan hidup senang) memang kewajipan sikit pun,..rukun islam 3 jak perlu kita jaga..syahadah,solat, dan puasa..,kalau korang nak kata zakat tu rasa jauh sikit laa coz kita masih lagi mintak suap..kekadang rasa bukan dapat kewajipan zakat,..malah rasa dapat tergolong dalam penerima pulak..menunaikan haji jangan cakaplahh...duit kat poket kalo maw bikin tambang pegi sandakan pun nda lepas lagi..

waranty macam ni senang jak mo update dan extend,..x mcm kereta korang kena pegi insuran pastu pegi jpj lagi..cukuplah korang baca quran,fahami dan amalkan..as easy as pie..eh tak..pie tu adalah 22/7..chapter 5 form 3..bukan senang tu..susah

jadi masa korang tengah pening pening tupai berfikir tentang apa yang aku tulis nih..bagus lah aku ringkaskan jak..

tingkatkan amalan,itu waranty iman kita!!!

sekian terimakasih..

p/s=nanti kalo aku kawin,..mana nak cari bini yang ada waranty ek??manataw terendam kah terion ka badan dya ataupun bini aku tu multfunction,,nak kena tukar alligment mungkin..leh claim waranty,..aku nak waranty bukan insuran,..insuran mahal gila..oyeahh!!!!

1 ulasan:

  1. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Jom Terjah entry terbaru ??
    pilihan motorsikal kupcai terbaik

    bijak membeli menang memakai betoiii tak

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...