29 November 2011

behind the scene. desktop dan software

tweak desktop ni kira hobi aku la zaman dolu-dolu masa zaman penjajahan british. masa tu aku belum mumaiz lagi tapi dah hebat tukar start kepada orb. masuk keluar theme. startup punya gambar kasi tukar jugak. tapi tu dolu-dolu masa hidup indah bak sang mentari.

tapi sekarang ni aku dah bizi mengalahkan pak menteri. tiap minggu ada quiz. hujung minggu kena hibernate diri sendiri. mana nak belajar fotografi main ketik-ketik shutter. mana lagi nak baca majalah top gear belambak tu. tak kira lagi majalah digital slr. dan yang tetiba sesat majalah interior design. nak jaga bini. beli lampin anak. bagi makan whiskey (buat-buat salah eja) kat penguin dan tapir peliharaan aku.

baiklah lukman, kau exaggerated

ni antara desktop print screen yang pernah aku guna. ada banyak lagi tapi aku tak simpan. ni masa baru2 beli letop jadi ada feel minta puji sikit.





sila click untuk tumbesaran yang sihat

kalau perasan atas tu suma ada bentuk kunci kaler emas kat bawah kanan. hanya budak uia saja yang faham hahahaha.

biar aku cuba describe apa aku pakai masa tu.

1. rainmeter mesti ada.itu wajib di zaman itu

2.object dock atau rocket dock aku tak pasti apa aku pakai tu. tapi fungsinya hampir sama.

3.themes dan icon mesti tukar. 

kalau nak bubuh theme dan tukar icon yang senang, cuba guna tuneup utilities. memang sangat senang.

aku pernah jugak tukar taskbar icon. buat jadi empat segi. start button pun bagi comel-comel sikit. tapi aku tak amik plak gambar.

dan ini pulak bentuk dan kontur desktop aku sekarang


tema : haji itu mesti. haha. aku memang letak aim aku kat mana-mana sekarang. haji pada musimnya, sebelum aku mati

ni pulak software yang paling selalu aku guna

1. google chrome. mesti lah sebagai manusia lagho

2. yang petak hitam atas tu destroy twitter. best kut tengok timeline begitu. btw aku jarang masuk laman web twitter.semua dari software ni ja

3. seesmic desktop 2. ini pulak newsfeed facebook aku. twitter pun boleh jugak tapi aku masih dalam proses nak adapt ni

4. adobe lightroom untuk kerja-kerja fotografi aku

5. picasa. kalau setakat nak touch up sikit2 memang aku pakai ni ja. simple

6. comet player. ini music player aku. aku tak pakai windows media player, vlc, dan winamp player.ini cukup simple

7. mpc star. jadi video player aku. sama jugak aku tak pakai vlc semua tu.

8.rockmelt. ini web browser yang sangat social friendly. tapi makin lama makin jarang pakai

9. microsoft word? tolong jangan tanya untuk apa. tolong

10. open office. aku guna ni bila masuk subject computer ja. yang lain tolong lah.

aku rasa itu ja lah frequently used apps aku dan desktop background aku. anda semua macam mana? apa kata anda up entry macam ni dan bagi link kat komen ni?

apa kata?

sehingga berjumpa.
assalamualaikum

5 ulasan:

  1. tidak. zirafah itu lagi comel dek kerana saiz hidungnya.

    BalasPadam
  2. weh..mana mau cari destroy tweet (sumpah jahil)

    BalasPadam
  3. eh aku nmpak AKU lah dlm timeline kau HAHAH

    BalasPadam
  4. @sofyanadwah hahaha. begitulah kehidupan stalker bebas. nanti beli apa2 kat um gtaw ah!

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...