26 November 2011

big plan for small night

ingat tak lagi aku pernah cakap tulis yang aku nak cuba hidup getho satu malam dulu. rujuk sini.

aku agak teruja jugak lah nak rasa malam di gelandangan ni.oh ya, biarlah aku definasikan getho dulu ya. getho ni adalah kehidupan orang yang susah. seriusly mereka susah dan ini lah sebenarnya kais pagi makan pagi kais petang makan petang.pasal apa yang dorang ada hanya cukup untuk mereka makan hari itu.untuk hidup hari esok itu belum pasti.

and this night i will make it true.seriusly aku nak hidup dan ber-lalalala di kl malam ni. di jalanan. kerana ijazah terbaik datangnya dari jalanan. di situ lah aku boleh belajar banyak benda. kemanusiaan, keperihatinan, kehidupan dan dan dan.ok aku lupa pekataan-pekataan yang gojes lainnya.

 kerana ijazah terbaik datangnya dari jalanan
 jadinya aku minimize kan keperluan yang perlu aku bawak. who needs a tablet or dslr for this kind of trip right?

lets go make list check









some cash-CHECKED
rm 36.  dan aku pasti itu sudah lebih dari cukup

my main phone-CHECKED
handphone terbaik aku penah ada.mesti lah bawak



phone-CHECKED
sebenarnya lama jugak aku fikir nak bawak ke tak. dan aku yakin sangat-sangat tanak bawak.tapi last-last datang idea tuk ambil gambar. this can be travelog right?so aku bawak.tapi aku akan switch off dan hanya guna bila masanya perlu. oh ya this is attached with no sim card




note book and pen- CHECKED
no tablets right?so here we are.old school again

wallet and ic,matrix card n cimb card-CHECKED
wallet tu adalah kosong,tiada kad lain tiada cash lain. dan ic tu aku bawak takut kena tangkap pak polisi. matrix card tu untuk bersedia kepada guard-uia-yang-kau-pun-tahu-macam-mana. kad atm sebenarnya aku tanak bawak.tapi just in case kalau dah terdesak sangat mungkin aku perlukan.

College Physics Serway Vuille, lebih dari 1200 muka surat. RM73

NO SERIOUSLY IM KIDDING!!

wish me a good luck, and gain some knowledge. ayah aku selalu cakap, err..err lupa pulak.tapi bunyi dia hampir macam ni lah.

pengalaman adalah guru terbaik. tidak seperti guru, kau tidak perlu bayar gajinya, tapi adakalanya kau terpaksa membuat pengorbanan besar.

dan aku rasa bila translate english lagi senang nak faham.

experience is the best teacher. unlike teacher, you dont have to pay the salary, but sometimes it costly.

ok daa!!aku jalan dulu.

p/s: samihah,sori aku tak gitaw plan ni. kalo aku gitaw mesti kena halang kan?hahahha

UPDATED!
TRAVELOG AKU SUDAH SIAP.SILA DAPATKAN DI PASARAN.PASTIKAN YANG ORIJINAL

http://ultralukman.blogspot.com/2011/11/travelog-1433h-kuala-lumpur.html

3 ulasan:

  1. nasib kau bukan laki dia dan dia bukan bini kau. kalu tidak sudah kena tibai kau pulang rumah. HAHA!

    BalasPadam
  2. mission accomplished!!

    @sofyanadwah hahaha.

    @aidramisme oh gitu ka spelling dya?heheh..salah

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...