27 November 2011

travelog 1433h: kuala lumpur

mode: survivor

time: we assume 24 hour, start from 10.30 am 26 nov until exact time  27 nov. but literary i went out in 1432
hijri and come back 1433 hijri.what? one year?!
        why so serious?

location: petaling jaya-[bus]-kl central-[monorail]-imbi-[walk]-klcc-[lrt]-stesen university-[bus]-uia pj

achievement: the original plan canceled. get replace with better one.

betul lah kata-kata artis, kita hanya merancang, Allah yang menetukan. perancangan aku semalam tersasar 183 darjah (sori aku tak jumpa degree sign kat keyboard ni). semalam aku ber-iya-iya sengat nak berghetto di jalanan. tapi apa yang jadinya instead of jalan aku tidur kat masjid. dan dapat makan free. dan dengar konsert free. dan ada talk show free. dan dan dan banyak lagi. kalau aku tulis sekarang buat apa korang nak baca full entry kan?kena ada unsur suspen baru lah best.

mereka merancang tetapi Allah adalah sebaik-baik perancang

*sila masukkan lagu suspen anda disini

*masukkan dalam hati je lah.nak bebunyik-bunyik kenapa? annoying orang sebelah ko dengar.

aku tataw mana nak start kisah ni pasal intro filem aku ni banyak yang lagho. sesampai ja kat monorail station dah kena sambut gan bidadari. lepas tu pegi time square pekena lunch set b 2 zingger double sebijik. yalah ghetto la sangat. oh ya baidewei aku tetinggal satu bijik burger kat surau ts.sepa2 yang baik hati boleh lah ambil.masih ada fries ok!nyum nyum nyum! lepas tu tengok penguin menari happy feet 2. sekali lagi ghetto la sangat. lepastu makan lagi kat subway. ok ghetto ketiga.

kereta automatik adalah yang masih tekan brake pabila sudah berenti?
berapa kereta yang lampu brakenya tidak menyala?

dan kembara tu sebenarnya start masa ni. jalan kaki sensorang pegi klcc. oh ya, bagi sepa yang ingat klcc-ts tu jauh sumpah korang salah. dekat kut. tapi goyang gak lah kaki bejalan.

jalan-jalan-jalan sampai masjid al-Syakirin singgah asar. pastu baru perasan asal ada drum set kat masjid ni? masa tu baru aku taw ada program malam tu.


 lepas pegi klcc jap usya macik tua dedah aurat aku balik gi masjid balik.


 malam tu baru aku taw ada program qiam tuk hari tu. so aku just follow the flow je lah. orang dengar talk show aku dengar. orang dengar unic n budak quiz buat persembahan aku dengar. aku lebih dari orang satu benda ja. dengan bising2 tu semua orang teruja tapi aku boleh sleepy. hahaha.

biar aku kongsi kan satu tips penting ya.

oh. tips lah sangat.

kalau ada pengumuman cuba dengar betul-betul. fokus dengan apa yang orang tu cakap. jadi tiada lah kekacauan orang lelaki masuk dewan solat bawah untuk tidur. pasal dewan solat bawah tu untuk perempuan.oh orang itu bukan aku.sumpah kali ni aku tak tipu. he he he

kami orang laki-laki boleh tidur di mana suka saja. ada yang dalam dewan solat yang ber-ekon dan ada yang di luar.mula mula aku nak tidur dalam. ye lah kau pun tahu kan, tidur kat ukc satu semester ni dengan kipas yang berbunyik macam waterfall takan lah nak tidur luar pulak.
ini adalah kutub utara

tapi aku batalkan saja niat aku kerana zon dalam tu sangatlah sejuk. sunguh vice versa kepada persekitaran khatulistiwa ini. mungkin kalau aku pelihara penguin si eric happy feet dalam tu beliau pun terasa sejuk sampai tak boleh menari. tapi hairan aku boleh je pacik tu tidur tak pakai baju.tsk tsk

xperia x10 8mp. f/2.8 . 1/15 sec. iso1250
jadi dengan rendah diri aku tidur kat luar dengan pemandangan hotel the zone. dan sebelah aku adalah homeless people. aku boleh tahu dengan bau kotak yang dijadikan alas tidur dia. ye lah aku firstimer mestilah noob nak tidur kat mozek. dia rileks je tak sejuk pun.

lagi tips.kalau ambil gambar malam guna phone shutter speed automatik akan berkurang (lama terbuka). result nya.gambar akan shaking dan tak jelas.jadi baik letakkan kat lantai bagi stabil habis, lepastu boleh ambil gambar. lebih baik ambil guna touch je spya x gegar. kalau guna button nanti bertambah gegaran. button tu guna bila nak me-mikro ok!

dan qiam pagi itu amat sejuk.itu sahaja yang boleh diperkatakan.



aku suka gambar ni.







 ok babai.
eh samihah, see aku masih hidup hehehe

2 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...